Uitloggen
Het nieuws voor suppliers en distributors van promotionele producten in de Benelux.
 

« Terug naar NewZ

Orkaan Harvey laat ook sporen na in promotionele industrie

Orkaan Harvey die de afgelopen dagen in de Amerikaanse staat Texas huishield, heeft ook de promotionele industrie niet onberoerd gelaten. Niet alleen moesten sommige bedrijven enkele dagen hun deuren sluiten, ook  de ‘Hot Stuff Expo’ die voor 29 augustus gepland stond moest door de Houston Promotional Products Association afgeblazen worden uit voorzorg voor het welzijn van bezoekers en standhouders.

 

Getroffen bedrijven nemen de schade op. “This has happened during our peak season,” vertelt Jeanna Abercrombie van Pepco Promotional Products uit Lane City. “We have lost several critical production days. We hope that we can get back up to full capacity with all our work family.”

 

Hulpacties

 

Naburige bedrijven uit de promotionele industrie bundelen hun krachten om te helpen. Zo heeft outdoor kledingleverancier Charles River Apparel een vrachtwagen met goederen naar het gebied gestuurd en doneert de vrachtwagen aan een liefdadigheidsinstelling. Jason Lucash, oprichter van Origaudo, heeft een oproep gedaan aan leveranciers om powerbanks te sturen naar de door de storm geteisterde plekken zodat telefoons opgeladen kunnen worden. “Let's all come together as an industry however we can to make a difference down in Houston,” was de oproep van Lucash, die nog op zoek is naar meer suppliers om bij  te dragen: jason@origaudio.com.

 

Gevolgen voor de industrie

 

Het is nog afwachten welk lange termijn effect de storm zal hebben op de industrie. Veel bedrijven zullen op dit moment eerder geld steken in wederopbouw dan in promotionele producten en diensten. Maar hier en daar klinkt er ook een positieve noot en worden er zelfs nieuwe kansen gezien: “Thousands of companies are going to come back to work with a vital and important message: ‘We're still here, ready to provide our services and products.' For those of us who understand our industry, the presence of a message that needs to be converted is great news, because nothing is more effective at communicating a brand or message than promotional products,” aldus Sean Roark van Promo Pros/Incent Pros.

Eerder Newz

  • Activiteit

    Intraco en Brand New Days werken samen aan BIGBANG concepts

    Intraco en Brand New Days (Chili) hebben hun krachten gebundeld om BIGBANG concepts verder uit te bouwen. Zij hebben de licentie gekregen voor BIGBANG International merken Gumbite, Cenatron en Fedaboa, evenals de creatieve producten die zijn gemaakt voor grote sportevenementen binnen het BIGBANG label.

  • Activiteit

    Xindao over naar Perusa Partners

    Het Duitse investeringsfonds Perusa heeft Xindao overgenomen van zijn founding shareholders. Diederik van Styrum en Sandro van Hellenberg Hubar waren begin jaren ’80 de belangrijkste grondleggers van het Nederlandse Xindao.

  • Activiteit

    Vakprijzen uitgereikt op Leveranciersdagen 2017

    Tijdens de Night of the PromZ, de wining & diningavond die traditioneel de eerste beursdag van De Leveranciersdagen afsluit, zijn de vakprijzen voor suppliers en distributeurs uitgereikt, alsmede de Publieksprijzen voor de full service distributeur en online distributeur. Voor vier distributeurs waren er ook eervolle vermeldingen.

  • Activiteit

    Miguel Sanchez Diaz werkzaam bij PF Concept

    Miguel Sanchez Diaz is nu werkzaam bij PF Concept als Global Sourcing Specialist voor het value segment (het goedkopere segment promotionele producten). Hij werkt vanuit Roelofarendsveen. Sanchez Diaz was eerder werkzaam bij Makito, waar hij verantwoordelijk was voor sourcing en procurement.

  • Activiteit

    Nieuwe voorzitter voor Belgische BAPP

    Michel Deboudt van The China Office is sinds juni voorzitter van de Belgische branchevereniging BAPP (Belgian Association of Promotional Products). Deboudt is eerder al eens drie jaar lang vice-voorzitter geweest van de BAPP.