Uitloggen
Het nieuws voor suppliers en distributors van promotionele producten in de Benelux.
 

« Terug naar NewZ

Orkaan Harvey laat ook sporen na in promotionele industrie

Orkaan Harvey die de afgelopen dagen in de Amerikaanse staat Texas huishield, heeft ook de promotionele industrie niet onberoerd gelaten. Niet alleen moesten sommige bedrijven enkele dagen hun deuren sluiten, ook  de ‘Hot Stuff Expo’ die voor 29 augustus gepland stond moest door de Houston Promotional Products Association afgeblazen worden uit voorzorg voor het welzijn van bezoekers en standhouders.

 

Getroffen bedrijven nemen de schade op. “This has happened during our peak season,” vertelt Jeanna Abercrombie van Pepco Promotional Products uit Lane City. “We have lost several critical production days. We hope that we can get back up to full capacity with all our work family.”

 

Hulpacties

 

Naburige bedrijven uit de promotionele industrie bundelen hun krachten om te helpen. Zo heeft outdoor kledingleverancier Charles River Apparel een vrachtwagen met goederen naar het gebied gestuurd en doneert de vrachtwagen aan een liefdadigheidsinstelling. Jason Lucash, oprichter van Origaudo, heeft een oproep gedaan aan leveranciers om powerbanks te sturen naar de door de storm geteisterde plekken zodat telefoons opgeladen kunnen worden. “Let's all come together as an industry however we can to make a difference down in Houston,” was de oproep van Lucash, die nog op zoek is naar meer suppliers om bij  te dragen: jason@origaudio.com.

 

Gevolgen voor de industrie

 

Het is nog afwachten welk lange termijn effect de storm zal hebben op de industrie. Veel bedrijven zullen op dit moment eerder geld steken in wederopbouw dan in promotionele producten en diensten. Maar hier en daar klinkt er ook een positieve noot en worden er zelfs nieuwe kansen gezien: “Thousands of companies are going to come back to work with a vital and important message: ‘We're still here, ready to provide our services and products.' For those of us who understand our industry, the presence of a message that needs to be converted is great news, because nothing is more effective at communicating a brand or message than promotional products,” aldus Sean Roark van Promo Pros/Incent Pros.

Eerder Newz

  • Activiteit

    PPP, ProComm en MVO Nederland op bezoek bij MOB

    In samenwerking met MVO Nederland hebben branchevereniging Platform Promotional Products en Procomm een paar weken geleden een bezoek gebracht aan Mid Ocean Brands in Barneveld. Insteek was om andere branches inzicht te geven in verantwoord ketenbeheer.

  • Activiteit

    010 Area Live: innovatie in live-communicatie

    010 AREA LIVE, is een nieuw event dat innovaties op het gebied van live communicatie tastbaar maakt. De eerste editie vindt plaats op 16 en 17 mei 2018 in Rotterdam Ahoy, tegelijk met PromZ.live. Organisator is Het Portaal Uitgevers en het initiatief wordt ondersteund door Rotterdam Partners en Rotterdam Ahoy.

  • Activiteit

    Compacon opent vestiging in Frankrijk

    Begin dit jaar werd distributeur Compacon overgenomen door Plato Groep, waartoe ook Clipper Gifts en IGO behoren. Daarmee werd ook invulling gegeven aan de internationale ambitie om de activiteiten van Compacon binnen Europa verder uit te rollen. Met de opening van een Franse vestiging is nu een eerste stap gezet richting internationale markt.

  • Activiteit

    Macma Nederland wordt Norvald

    Erik Alma en zijn vrouw Nikki hebben na 14 jaar de activiteiten van Macma Nederland overgenomen en zetten deze voort onder de naam Norvald. Geleidelijk aan verschijnt het nieuwe logo (naast het Macma-logo), een andere vormgeving en een nieuwe pay-off. De belangrijkste taak blijft vooralsnog het leveren van de producten van Macma Nederland, aldus Erik Alma.

  • Activiteit

    Intensivering samenwerking MOB en Skross

    Mid Ocean Brands heeft aangekondigd dat de bestaande samenwerking met het Zwitserse merk Skross, een gerenommeerde onderneming op het gebied van kwalitatief hoogstaande reisadapters, is geïntensiveerd.