Uitloggen
Het nieuws voor suppliers en distributors van promotionele producten in de Benelux.
 

« Terug naar NewZ

Mid Ocean Brands zet compliance documenten online

Mid Ocean Brands heeft de testrapporten, certificaten en conformiteitsverklaringen (DoC’s) van zijn producten nu online beschikbaar. Alle documenten kunnen worden gedownload op de productpagina’s in de webshop, zodat distributeurs ze weer kunnen doorsturen naar hun eindklanten.

“Dat onze producten voldoen aan alle regels is niet nieuw, wij hebben daar al jaren een gespecialiseerd team voor en we hebben dit sterk geïntegreerd in onze (inkoop)processen. Wat wel nieuw is, is dat we de noodzaak erkennen van klanten om alle relevante documenten direct beschikbaar te hebben en we deze nu online in onze webshop hebben toegevoegd, zodat al onze klanten er gemakkelijk bij kunnen,” aldus Patricia Varela, Portfolio Director bij MOB.

Transparantie
Mid Ocean Brands stelt hiermee een grote stap te zetten op het gebied van transparantie. Varela: “Wij vinden compliance extreem belangrijk en denken dat distributeurs deze mening delen. Eindklanten, daarentegen, zijn nog niet altijd overtuigd van de toegevoegde waarde van een strikte naleving van de regels voor de promotionele sector. Wij hopen dat het delen van alle documenten met onze klanten hen helpt om het belang hiervan over te dragen aan hun eigen klanten.”

Eerder Newz

  • Activiteit

    PPP, ProComm en MVO Nederland op bezoek bij MOB

    In samenwerking met MVO Nederland hebben branchevereniging Platform Promotional Products en Procomm een paar weken geleden een bezoek gebracht aan Mid Ocean Brands in Barneveld. Insteek was om andere branches inzicht te geven in verantwoord ketenbeheer.

  • Activiteit

    010 Area Live: innovatie in live-communicatie

    010 AREA LIVE, is een nieuw event dat innovaties op het gebied van live communicatie tastbaar maakt. De eerste editie vindt plaats op 16 en 17 mei 2018 in Rotterdam Ahoy, tegelijk met PromZ.live. Organisator is Het Portaal Uitgevers en het initiatief wordt ondersteund door Rotterdam Partners en Rotterdam Ahoy.

  • Activiteit

    Compacon opent vestiging in Frankrijk

    Begin dit jaar werd distributeur Compacon overgenomen door Plato Groep, waartoe ook Clipper Gifts en IGO behoren. Daarmee werd ook invulling gegeven aan de internationale ambitie om de activiteiten van Compacon binnen Europa verder uit te rollen. Met de opening van een Franse vestiging is nu een eerste stap gezet richting internationale markt.

  • Activiteit

    Macma Nederland wordt Norvald

    Erik Alma en zijn vrouw Nikki hebben na 14 jaar de activiteiten van Macma Nederland overgenomen en zetten deze voort onder de naam Norvald. Geleidelijk aan verschijnt het nieuwe logo (naast het Macma-logo), een andere vormgeving en een nieuwe pay-off. De belangrijkste taak blijft vooralsnog het leveren van de producten van Macma Nederland, aldus Erik Alma.

  • Activiteit

    Intensivering samenwerking MOB en Skross

    Mid Ocean Brands heeft aangekondigd dat de bestaande samenwerking met het Zwitserse merk Skross, een gerenommeerde onderneming op het gebied van kwalitatief hoogstaande reisadapters, is geïntensiveerd.